Cliënten en geldzaken. Niet altijd een gelukkige combinatie. Vaak levert het veel onzekerheid. Soms gaat het zelfs ronduit mis. Is de administratie een warboel, zijn er onbetaalde rekeningen, ontstaan er schulden. Natuurlijk regelen juist daarom ouders of belangenbehartigers de financiën. Niet altijd is dit de beste oplossing. Zijn ze er niet helemaal in thuis, waardoor het ook bij hen niet goed loopt.

Geldzaken kunnen de relatie tussen cliënten en hun ouders of belangenbehartigers onder druk zetten. Het kan een bron van irritatie en discussie vormen. Verwanten regelen zaken waarmee de cliënt het niet eens is. Of nemen halfslachtige beslissingen om van het gezeur af te zijn.

En dan zijn er nog de situaties dat ouders op leeftijd komen. Zich ongerust maken over straks, als zij er niet meer zijn. Qua zorg zijn hun kinderen in goede handen, maar hoe moet dat met hun financiën?

Ook zorgprofessionals raken betrokken

Gedoe met geld heeft ook zijn weerslag op de relatie cliënt/zorgprofessional. Cliënten worden er weerbarstig, boos of verdrietig om. Of raken ervan in paniek. Je kunt partij worden in discussies tussen ouder en cliënt. Of er worden dingen gevraagd waar je, door de wettelijke scheiding tussen zorg en financiën, niets mee mag. Zoals geld pinnen of rekeningen betalen via elektronisch bankieren.

Bewindvoering via Mijn Geld en Zo

Herkenbaar? Dan is het misschien een goed idee om met de cliënt en zijn omgeving het gesprek aan te gaan over Bewindvoering via Mijn Geld en Zo. Dat scheelt hoofdbrekens en geeft de zekerheid dat de financiën onder controle blijven. Nu en in de toekomst. Lees verder »

Beheer via Mijn Geld en Zo

Behalve onze dienstverlening als bewindvoerder voor cliënten, bieden wij ook de service ‘Beheer Vaste Lasten’ aan. Dit is een service voor mensen die zelf bewindvoerder zijn. Wij nemen de administratie en het regelwerk dan van hem of haar over. Lees verder »