Van hospitality naar bewindvoering met Paul

Het zijn de details die ertoe doen, vindt Paul. Of het nu gaat over hoe je een chic restaurant beleeft of hoe je als klant bewindvoering ervaart.

Het draait om de details
Als restaurantmanager gaf Paul leiding aan een veertigkoppig team. Daarna deed hij het facilitair beheer voor een middelgrote opleidingslocatie. Nu werkt hij als assistent bewindvoerder bij Mijn Geld en Zo. “Nog maar een paar weken hoor!” geeft Paul aan, “Het is allemaal nog wennen. Je moet als 60-plusser je weg vinden in een heel nieuw vakgebied. En tegelijkertijd zijn er veel overeenkomsten. In een restaurant werk je voor de gast, hier werk je voor de klant. In beide gevallen draait het om de details.”

Dingen op de rit krijgen
“Kijk bijvoorbeeld naar het proces waarmee je bijzondere bijstand aanvraagt voor een klant. Belangrijk, want voor mensen die -financieel- kwetsbaar zijn telt iedere euro. Je moet daarbij acht verschillende documenten invullen. En als je alles in gang hebt gezet duurt het hele proces makkelijk twee maanden. Het geeft een fantastisch gevoel om voor iemand voor wie het zelf te moeilijk is de ambtelijke molen in beweging te zetten en het dan voor elkaar te krijgen.”

Werk dat je voldoening geeft
“Ik had nooit gedacht dat ik zo veel plezier zou beleven aan administratief werk. Ik heb er als vrijwilliger ervaring mee opgedaan, toen ik het werk voor een familielid deed. Van nature ben ik een zelfstarter en ik heb in die periode veel geleerd. Met de opleiding op zak heb ik nu ook de papieren om het werk in de praktijk te doen. Hoewel je als assistent bewindvoerder minder direct contact met de klant hebt is het werk dat je veel voldoening geeft. Je doet hier relevant werk!.”  

Met dank aan Artem Beliaikin (Pexels) voor de foto.